مردی با شیلنگ رادیاتور 206 خودش را خفه کرد

شیلنگ رادیاتور 206 شیلنگی است که مایع خنک کننده را از پمپ آب موتور به رادیاتور آن منتقل می کند. توسط یک گیره به یک پستانک روی رادیاتور یا پمپ آب یا ورودی موتور متصل می شود. بیشتر طرح های شلنگ رادیاتور، شیلنگ های قالب گیری شده مخصوص کاربرد هستند.

با این حال، برخی از طرح های جهانی وجود دارد که می توانند خم شوند و بر روی بسیاری از کاربردهای مختلف قرار بگیرند. هنگام تعویض شیلنگ رادیاتور، عاقلانه است که گیره شلنگ را نیز تعویض کنید. انواع مختلفی از گیره های شلنگ رادیاتور استفاده می شود، از تک رشته فولادی فنر سنگین که با یک انبردست نصب می شود تا نوع پیچی معمولی که با پیچ گوشتی نصب و سفت می شود.

برخی از طراحی‌های شلنگ رادیاتور برگشتی از فنر فولادی در داخل شیلنگ استفاده می‌کنند تا از مکیده شدن آن توسط نیروی پمپ آب جلوگیری کنند.

در بیشتر کاربردها، شلنگ برگشتی رادیاتور، شلنگ پایین یا پایین رادیاتور است. مایع خنک کننده توسط پمپ آب از طریق این شیلنگ از رادیاتور خارج شده و وارد بلوک موتور می شود. مایع خنک کننده توسط پمپ آب از داخل بلوک موتور و به داخل سرها رانده می شود.

هنگامی که مایع خنک کننده حرکت خود را از طریق موتور به پایان رساند، گرمای زیادی را جذب می کند. سپس از موتور خارج شده و به داخل رادیاتور فرستاده می شود تا چرخه خنک کننده خود را آغاز کند. آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

به تعداد طرح های شیلنگ ابعاد مختلف وجود دارد. در حالی که هر وسیله نقلیه طراحی خاص خود را از شلنگ با خم شدن در مکان های مناسب دارد، بنابراین هر وسیله نقلیه از اندازه شیلنگ خود استفاده می کند.

شلنگ هایی به قطر 1 اینچ (2.5 سانتی متر) تا شلنگ هایی با قطر چند اینچ وجود دارد. سرعت جریانی که بر حسب زمان لازم برای خروج گرما از موتور تعیین می شود، اندازه شلنگ مورد نیاز برای به دست آوردن آن سرعت جریان را تعیین می کند.